20 October 2015

My favourite korean masks - Innisfree, Etude House, Holika Holika, TonyMoly, The Face Shop

This post is available in German and English

Heute möchte ich euch meine Lieblinge im Bereich Gesichtsmasken vorstellen. Ich muss zugeben, dass ich die herkömmlichen Masken aus der Drogerie sehr schlecht vertrage - obwohl ich normale Haut habe, haben sie bei mir immer Irritationen ausgelöst, sodass ich auf sie verzichte. Eines Tages habe ich über sogenannte Tuchmasken gelesen, die in Asien sehr populär sind - und habe aus Neugier einige online bestellt. Mir gefiel hauptsächlich die süße Verpackung, aber von der Wirkung habe ich mir nicht wirklich viel versprochen *lach* Ich dachte ehrlich gesagt, dass ich auch hier mit Hautirritationen reagieren würde. Aber Überraschung - diese Masken haben meiner Haut unheimlich gut getan, sie fühlte sich zart und sehr gepflegt an. Daher benutze ich seit mehr als zwei Jahren ausschließlich koreanische Masken, die ich auf ebay kaufe. 


xXx English Version
Today I would like to show you my favourite face masks. I must admit I don't like the masks you can buy in our german drugstores - even though my skin is pretty uncomplicated it irritates easily every time I try to use such a mask (I really don't know what's wrong with them). So I simply stopped buying them. But one time I read an article about asian face masks and I was intrigued. The packaging was so cute and the effects sounded amazing! So I simply thought: Yeah, I'll try them, they can't be worse than the ones that irritate my skin. I went on ebay and blindly ordered some. And surprise: They were absolutely amazing! My skin has never felt so tender and soft before, I couldn't believe the effects were that great.


Zu meinen Favouriten gehören Masken von Innisfree und The Face Shop; es gibt sie in unfassbar vielen Variationen, sodass ich mir immer wieder neue bestelle. Der Preis ist dabei nicht sehr hoch: Je nach Verkäufer zahlt man 1€ bis 1,30€ pro Maske (inklusive Versand), was meiner Meinung nach wirklich sehr günstig ist.

Für die Augen bestelle ich mir immer wieder Panda's Dream Eye Patch von TonyMoly. Sie sind etwas ungewöhnlich (da die Patches komplett schwarz sind, eine Nachahmung von Pandaaugen), aber sehr feuchtigkeitsspendend. Ich versuche bei Auktionen immer ein Set mit 5 oder 10 Produkten günstig zu erwischen.


xXx English Version
Two of my favourite brands - when it comes to face masks - are Innisfree and The Face Shop. There is such a variety of their masks that I still haven't been able to try all of them although I've been constantly reordering the products for 2 years now. The price per mask is about 1€ to 1,30€ (including shipping) which is not too high.

I especially like Panda's Dream Eye Patch from TonyMoly. They are quite unusual because the patches are black (inspired by panda's eyes) but the effect is fantastic because they are very moisturing. I always try to find an auction where I can buy a set of 5 or 10 at once.


Ein absoluter Geheimtipp für die Hände sind Handmasken von Etude House. Diese kommen mit einer reichhaltigen Creme und Plastikhandschuhen; ich trage die Creme immer abends auf, schlüpfe in die Handschuhe und lasse das Ganze eine Nacht lang einwirken. Meine Hände fühlen sich am Morgen sensationell weich und einfach wunderbar an.

Solche Handmasken gibt es auch von anderen Herstellern, mir gefällt ein ähnliches Produkt von Holika Holika ziemlich gut. Das Versprechen nach zarter Babyhaut wird hier wirklich eingehalten - und das ist etwas, was keine Handcreme bei mir bisher erreichen konnte.


xXx English Version
One of my all time favourites is the hand mask by Etude House. It comes with a rich cream and a pair of plastic gloves; I apply the cream on my hands, put the gloves on and go to bed. When I wake up in the morning my hands feel so soft it's absolutely amazing.

Other brands use the same concept and another hand mask I've come to love is by Holika Holika. It promises baby soft hands and it's actually a promise that is kept.


Eine etwas unappetitliche Angelegenheit ist die Fußmaske von Holika Holika. Diese bewirkt nämlich zunächst gar nichts; aber nach ein oder zwei Tagen geht es los: Hautschuppen lösen sich von den Füßen und auch die Hornhaut verselbständigt sich. Eine unangenehme Situation, bei der man am besten zuhause bleibt, um die Hautschuppen zu entfernen. Aber dafür wird man mit der schönsten Haut an den Füßen belohnt - keinerlei Hornhaut und alles fühlt sich geschmeidig zart an, ein Traum!


xXx English Version
The foot mask by Holika Holika is not very appealing at the first sight. You see no effect for a day or two after applying it; but then all hell breaks loose: Little flakes of skin start to fall off your feet. It's quite disgusting and I recommend staying at home for this experience *cough* But you'll get a reward: The skin on your feet feels like heaven - it's soft and beautifully tender.



Kennt ihr asiatische Masken? Welche benutzt ihr am liebsten?
Have you ever tried korean masks? What is your opinion on them?

10 comments:

  1. Wow, what an amazing share. I haven't tried any Asian masks but would love to pamper my feet so why not.
    http://fashionablyidu.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Die Masken sehen alle unheimlich interessant aus. Danke für deinen Bericht! :)

    Liebste Grüße,
    www.lyvzblog.blogspot.de

    ReplyDelete
  3. I've tried some Korean sheet masks, but I haven't gotten that into them to do them regularly.
    I guess I should try to use them more often. The ones you have look so cute, especially the panda eye patch! *o*

    ReplyDelete
  4. Panda's Dream, awww how cute! :) Love the packaging! :) <3 Love your picks, haven't tried any of them but they look amazing! <3

    Kay
    https://shoesandglitter.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. I have very complicated skin so masks and other stuff tend to break me out. I used Mask of Magnaminty for several months until it made me break out like crazy. I had to stop!!
    These sound amazing :)
    My mum bought some foot masks a while ago (don´t remember from what brand) and she had dad try them on. You were supposed to keep them on for about 90 minutes. After those 90 minutes and a few days after the skin started peeling off. It sounds so nasty but it is exactly what I need right now :)
    That Panda´s Dream one is SO adorable :)
    I always have on hand cream during night time... the weather here in Finland is rather cold right now since we are getting closer and closer to winter so my hands (and skin over all) take a turn for the worse :)
    Wow.. this was A LONG comment :)
    I just want to thank you for stopping by my blog and for wanting to follow.. I will of course follow you as well :) I am follower nr 711 on GFC and Im also following through Bloglovin :)
    hugs
    xx

    ReplyDelete
  6. Die Handmaske hört sich ja sehr interessant an. Viele Grüße

    ReplyDelete
  7. Great post! I love your blog! Beautiful pictures! :)
    Greetings!
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Interesting beauty products.We keep in touch. xx

    ReplyDelete